Aktualności
- Jak postępować z elektroodpadami?
- Czy Europa zadławi się własnymi odpadami? Od 1 stycznia 2018 roku Chiny przestały przyjmować odpady.
- Skuteczniejsza walka z szarą sterfą w gospodarce odpadami?
- Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o odpadach
- Prawie 12 mln ton odpadów komunalnych w 2016 roku
- #ChceMiSie - 11 maja Dzień Bez Śmiecenia. Segreguj surowce.
- W Nowej Zelandii przerabiają szkło na piasek
- Go Green with Antalis
- VIII edycja konkursu fotograficznego PRZYRODA OJCZYSTA
- Mniej za śmieci jeśli dobre ich sortowanie?
- Rozporządzenie ws szczegółowych zasad selektywnej zbiórki
- W Poznaniu trwają targi POL-ECO-SYSTEM
Ankieta
Czy standaryzacja selektywnej zbiórki przyniesie poprawę efektywności gospodarki odpadami?783 odpowiedzi na pytanie
pozostałe ankiety
pozostałe ankiety
Sklepy przyjazne butelce zwrotnej
07 grudnia 2015
Znasz sklep, w którym przyjmują butelki zwrotne bez okazywania paragonu?
Pomóż nam budować mapę sklepów przyjaznych butelce zwrotnej. Wejdź na na naszą stronę, wypełnij formularz i zgłoś taki sklep. Dbajmy razem o środowisko!
http://www.wezmniewobroty.pl/sklepy
„Weź mnie w obroty” to realizowana od 2014 roku kampania społeczna, dedykowana jednemu z najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych w branży spożywczej – szklanej butelce zwrotnej. „Weź mnie w obroty” jest apelem, by zwracać butelki do sklepu. Ten gest to wyraz troski o środowisko naturalne. Pomimo wielu zalet, potencjał butelki zwrotnej w Polsce nie jest w pełni wykorzystywany. W całej Polsce krąży obecnie prawie 400 mln butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska, mogły by zostać użyte ponownie przynajmniej 20 razy. Tymczasem obecnie jedna butelka trafia do obiegu - między sklepem a jej ponownym napełnieniem - średnio 8–12 razy.
Celem kampanii „Weź mnie w obroty” jest zwiększenie świadomości ekologicznej konsumentów, zwrócenie ich uwagi na możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej. Akcja ma motywować do tego, aby nie wyrzucać takich butelek, popularyzować proekologiczne myślenie i doceniać odpowiedzialne zachowania konsumenckie. Jej zadaniem jest zbudowanie świadomości wśród Polaków, iż zwracanie butelek do sklepów jest eko. Ten drobny wysiłek opłaca się ze względów ekologicznych i ekonomicznych.
W ramach kampanii powstały spoty promocyjne, komiksy o życiu butelek zwrotnych, materiały edukacyjne oraz mapa sklepów przyjaznych butelce zwrotnej http://wezmniewobroty.pl/sklepy.
Organizatorem kampanii „Weź mnie w obroty” jest Carlsberg Polska, właściciel marek piwa w butelkach zwrotnych, od lat konsekwentnie podejmujący proekologiczne działania na rzecz propagowania idei korzystania z butelki zwrotnej. Partnerem Merytorycznym kampanii jest Fundacja Nasza Ziemia, która od ponad 20 lat edukuje, uświadamia i pracuje nad zmianą nieekologicznych nawyków Polaków.