Aktualności
- Jak postępować z elektroodpadami?
- Czy Europa zadławi się własnymi odpadami? Od 1 stycznia 2018 roku Chiny przestały przyjmować odpady.
- Skuteczniejsza walka z szarą sterfą w gospodarce odpadami?
- Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o odpadach
- Prawie 12 mln ton odpadów komunalnych w 2016 roku
- #ChceMiSie - 11 maja Dzień Bez Śmiecenia. Segreguj surowce.
- W Nowej Zelandii przerabiają szkło na piasek
- Go Green with Antalis
- VIII edycja konkursu fotograficznego PRZYRODA OJCZYSTA
- Mniej za śmieci jeśli dobre ich sortowanie?
- Rozporządzenie ws szczegółowych zasad selektywnej zbiórki
- W Poznaniu trwają targi POL-ECO-SYSTEM
Ankieta
Czy standaryzacja selektywnej zbiórki przyniesie poprawę efektywności gospodarki odpadami?pozostałe ankiety
Weź mnie w obroty! czyli najbardziej zakręcona kampania roku
23 kwietnia startuje kampania społeczna „Weź mnie w obroty” dedykowana jednemu z najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych w branży spożywczej - szklanej butelce zwrotnej. „Weź mnie w obroty” stanowi apel do Polaków, aby zwracać butelki do sklepu i w ten sposób przyczynić się do dbałości o środowisko naturalne. Organizatorem kampanii jest Carlsberg Polska, producent marek piwa w butelkach zwrotnych. Patronat merytoryczny objęła Fundacja Nasza Ziemia. Działania zaplanowane są do września 2014 roku.
Celem kampanii „Weź mnie w obroty” jest zwiększenie świadomości ekologicznej konsumentów zwracając ich uwagę na możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej z korzyścią dla środowiska. Kampania ma motywować do zmiany przyzwyczajenia wyrzucania takich butelek, popularyzować proekologiczne myślenie i doceniać odpowiedzialne zachowania konsumenckie. Jej zadaniem jest zbudowanie świadomości wśród Polaków, iż zwracanie butelek do sklepów odzwierciedla postawę i styl życia eko. Opłaca się jednocześnie nie tylko ze względów ekologicznych, ale i ekonomicznych. Kampania będzie informować i zachęcać konsumentów do działania za pośrednictwem strony internetowej, profilu na Facebooku, specjalnie przygotowanego spotu na YouTube z udziałem Ambasadora akcji – aktora i muzyka Piotra Roguckiego.
Wykorzystanie surowców „zaklętych” w opakowaniach jest ważne i korzystne i z ekologicznego i ekonomicznego punktu widzenia. A z perspektywy rozwoju naszej cywilizacji – jest to nieuniknione. Produkcja 1 tony szkła wymaga zużycia 800 kg piasku, 280 kg wapnia, 230 kg sody, 30 kg kolarantów. Powstaje przy tym około 10m³ ścieków i zużywa się ogromne ilości energii. Zastosowanie stłuczki szklanej zmniejsza stopień dewastacji środowiska oraz ogranicza zużycie energii o około 30%. Biorąc pod uwagę skalę produkcji „polskich” opakowań szklanych – grubo ponad 1.000.000 ton rocznie! - jest o co walczyć. Jeszcze większe oszczędności osiągniemy stosując butelki zwrotne. Co ważne, rozwiązanie jest – dosłownie – w naszych rękach. To od nas osobiście zależy, czy butelkę zwrotną oddamy do recyklingu, odbierając także kaucję (a szacuje się, że w Polsce jest w obrocie ok. 390.000.000 butelek zwrotnych - przy dzisiejszej wysokości kaucji to 136,5 mln zł!... Warto tych pieniędzy nie wyrzucać...). I dlatego Fundacja Nasza Ziemia, propagująca styl codziennej troski o naturę, włącza się do kampanii „Weź mnie w obroty”. Jesteśmy przekonany, że ta kampania pomoże zachęcić Polaków do racjonalnego zachowania i oddawania butelek zwrotnych, a także usprawnić system skupu butelek.
Więcej o kampanii:
strona internetowa www.wezmniewobroty.pl
www.naszaziemia.pl/programy/wez-mnie-w-obroty/
www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty
Informacja o kampanii